La tipologia textual en l'ensenyament de la llengua del dret: consideracions a partir d'una experiència docent

Raquel Taranilla, Irene Yúfera

Resum


En l'àmbit de la didàctica del llenguatge del dret, encara es troben a faltar estudis que reflexionin sobre continguts i mètodes docents. Aquest article presenta algunes idees i propostes sobre l'ensenyament del discurs jurídic en espanyol que van sorgir a partir d'un taller celebrat a les Jornades sobre la modernització del discurs jurídic espanyol. En concret, versa sobre la conveniència de tractar específicament la composició de textos argumentatius i narratius, ja que dominar les claus d'aquestes dues tipologies textuals és crucial en l'exercici professional del dret. Aquest treball proposa alguns aspectes sobre la construcció d'argumentacions i narracions que s'haurien d'abordar a l'aula de discurs jurídic, així com diverses activitats dissenyades per tractar aquests continguts.


Paraules clau


Didàctica del llenguatge jurídic; tipologia textual; text argumentatiu; text narratiu

Text complet:

PDF (Español)




 

Reconeixement - NoComercial - SenseObraDerivada (by-nc-nd): No es permet un ús comercial de l'obra original ni la generació d'obres derivades.