[1] Les indicacions contingudes en aquest apartat parteixen del Codi de conducta del COPE i recullen criteris específics adoptats per editors vinculats a l’Administració, com el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i l’Institut Nacional d’Administracions Públiques d’Espanya (INAP) i l’Institut Nacional de Servei Públic (INSP) de França, o adoptats per editorials científiques de prestigi com SAGE i Taylor&Francis.
2. Tramesa d'articles i procés editorial
Manual d'ús del web de la Revista (com registrar-se, trametre un article, pujar-ne una nova versió).
Els articles s’han de presentar en línia en aquest web. Us recomanem que seguiu els passos descrits al manual d’ús citat anteriorment.
La Revista de Llengua i Dret, Journal of Language and Law, és multilingüe. Els treballs es poden presentar en català, occità, castellà, anglès i altres llengües europees. Amb l’objectiu de promoure la producció científica en català i d’augmentar-ne la difusió internacional, l’Escola d’Administració Pública de Catalunya traduirà a l’anglès una selecció dels estudis que s’hagin presentat en català. Durant el procés editorial els consells de redacció proposaran els estudis que s'han de traduir, que seran seleccionats d’acord amb l’interès internacional del tema tractat.
En fer la tramesa, heu d’omplir un formulari amb la informació següent:
- Títol de l’article. El títol ha de reflectir clarament el contingut del treball i ha de ser breu (extensió màxima de dues línies), clar i específic. Ha de contenir les principals paraules clau i estar redactat en un estil científic i no metafòric.
- Resum en la llengua original de l’article, d'un màxim de 1.200 caràcters amb espais, aproximadament, que també és objecte d'avaluació.
- Paraules clau (entre 4 i 6) que els autors haurien d’extreure de tesaurus o diccionaris d’especialitat. Les paraules clau són les etiquetes que es fan servir per indexar automàticament els articles: cal triar-les acuradament i evitar els termes massa genèrics. Una bona tria permetrà localitzar fàcilment l’article en les cerques a internet i augmentar-ne les lectures i les citacions. Les paraules s’han d’escriure separades amb un punt i coma.
- Resum biogràfic (màxim uns 600 caràcters amb espais). S’hi poden fer constar les principals obres publicades, les línies i projectes de recerca, els premis, les estades a l’estranger, etc. En aquest apartat hi heu de posar el càrrec i l’adreça institucional (postal i electrònica) tal com voleu que aparegui a l’article, així com qualsevol altra informació que vulgueu fer-hi constar (pàgina web, blog personal, etc.). Recomanem que ens faciliteu el número d'ORCID en cas que el tingueu.
- Fitxer amb l’article. Heu de consultar les indicacions, quant al format i contingut, que hi ha a l’apartat següent.
La Revista no cobra despeses de processament o enviament d'articles.
Format de l'article
Els originals s’han de lliurar en format de fitxer electrònic editable (com ara, .doc, .docx, .rtf, .odt).
L’extensió màxima per als articles és de 10.000 paraules incloent-hi les notes a peu de pàgina i les referències. Els articles que superin aquesta extensió poden ser rebutjats abans de l’inici del procés d’avaluació.
Pel que fa a notes l'extensió recomanada és de 7.500 paraules amb espais i l’extensió recomanada de les recensions de 2.500 paraules.
Trobareu indicacions detallades sobre el format de pàgina, estils, numeració, citacions, referències bibliogràfiques etc. a: Indicacions sobre el format dels articles 2022.
Procés editorial
La Revista envia un justificant de recepció de tots els originals rebuts. El comitè editorial fa una primera valoració de l’adequació del treball a l’àmbit temàtic i d’interès de la Revista i de les condicions formals de publicació. En aquesta fase també fa les comprovacions necessàries per controlar el plagi o autoplagi en l’original tramès, verifica que s’ajusta als criteris especificats i que es respecta el Codi ètic establert. Igualment, pot comprovar l’adscripció acadèmica o institucional dels autors.
Una vegada l’article ha estat considerat publicable s’envia a dues o més persones expertes i externes a l’entitat editora perquè l’avaluïn de manera anònima (avaluació amb cegament doble). Cadascuna d’elles emplena un formulari d’avaluació que es fa arribar als autors perquè tinguin en compte les recomanacions i millores proposades i, si cal, enviïn una nova versió de l’article.
La planificació temporal de la publicació dels articles dependrà de la configuració i de l’estat del sumari dels propers números de la Revista. En qualsevol cas, s’evitarà sobrepassar l’any d’espera entre l’acceptació de l’article i la seva publicació. S’avisarà els autors d’aquesta eventual circumstància perquè la tinguin en compte als efectes oportuns.
Els autors rebran la versió maquetada del seu article abans de ser publicat, perquè en facin la revisió en el termini que s’indiqui. Aquesta revisió es limita a la correcció d’errors i en cap cas pot introduir canvis substancials en l’article.