Nova aproximació al disseny de formularis administratius

J.M. Foers

Resum


Quasi l'única manera que tenen les administracions d'arribar al gran públic (els seus clients) és mitjançant els impresos administratius. Aquests, però, no saben reconèixer les necessitats dels destinataris als quals demanen informació i això esdevé un dels principals motius de la manca de comunicació entre l'Administració i el públic. A l'hora de crear un bon imprès són necessaris dos aspectes: el llenguatge (per comunicar-nos) i la composició (per motivar). Hi ha certs elements d'estil a tenir en compte per no complicar un missatge: emprar un llenguatge planer, frases curtes i en veu activa, paraules que el lector conegui, evitar un excés d'informació, seguir una seqüència lògica i destacar els títols informatius. Un imprès l'haurien de dissenyar diferents especialistes que prenguessin en compte els fets, la lògica, el llenguatge, l'estructura i els elements de l'estil gràfic: el format, el tipus de lletra, l'extensió i l'espai entre les línies, el color i la qualitat del paper. Moltes administracions d'arreu del món s'han adonat d'aquesta necessitat de comunicació total amb el públic i han comprovat que val la pena d'invertir més temps, esforç i diners a l'hora de fer un imprès correctament perquè tant l'Administració com el públic se'n beneficiïn.


Text complet:

PDF (English)




 

Reconeixement - NoComercial - SenseObraDerivada (by-nc-nd): No es permet un ús comercial de l'obra original ni la generació d'obres derivades.