L’impacte de la revisió judicial i de la LOMCE en el model lingüístic de l’escola catalana: estat de la qüestió

Mercè Corretja i Torrens

Resum


L’article té per objecte analitzar el model lingüístic escolar de Catalunya a partir de les sentències del Tribunal Suprem de 23 i 28 d’abril de 2015 i dels diversos pronunciaments del Tribunal Superior de Justícia i del Tribunal Suprem de l’any 2014, especialment, a partir de la fixació de l’obligació d’impartir un 25% del currículum escolar en llengua castellana com a llengua vehicular.

També s’analitza l’impacte en el model del nou dret a rebre ensenyament en castellà i en l’idioma cooficial de la comunitat autònoma en una proporció raonable, previst a la LOE, i la garantia econòmica desenvolupada per via reglamentària d’aquest nou dret.

 


Paraules clau


Escola catalana; drets i deures lingüístics.

Text complet:

PDF EPUB


DOI: http://dx.doi.org/10.2436/20.8030.02.134



 

Reconeixement - NoComercial - SenseObraDerivada (by-nc-nd): No es permet un ús comercial de l'obra original ni la generació d'obres derivades.