Impacte de la COVID-19 en els serveis lingüístics de les Corts Valencianes

Daniel P. Grau

Resum


La pandèmia de la COVID-19 ha tingut i està tenint efectes que van molt més enllà de l’estricta situació sanitària. Ha provocat transformacions en les relacions humanes i, per tant, també, en les relacions laborals. En aquest article s’analitza l’impacte que la pandèmia ha tingut en els serveis lingüístics de les Corts Valencianes. S’hi tenen en compte tant les diferents disposicions legals que s’han aprovat com dades estadístiques referides a la documentació tramitada al si d’aquesta institució. Així mateix, es fa una anàlisi de les modalitats de treball que s’han aplicat en els diferents estadis de la pandèmia i es conclou que el teletreball s’ha mostrat com la més eficient.

Paraules clau


COVID-19; Corts Valencianes; serveis lingüístics; teletreball

Text complet:

PDF EPUB

Cites


Beltrán, José, Venegas, Mar, Villar-Aguilés, Alícia, Andrés-Cabello, Sergio, Jareño-Ruiz, Diana, i de Gracia-Soriano, Pablo. (2020). Educar en época de confinamiento. La tarea de renovar un mundo común. Revista de Sociología de la Educación-RASE, 13(2), 92-104.

Kamps, Bernd Sebastian, i Hoffmann, Christian. (2021). COVID reference. Steinhäuser Verlag.

Cabedo Laborda, Cristina. (2021). El ejercicio del voto parlamentario telemático en las Corts Valencianes durante la pandemia de COVID-19. Corts. Anuari de Dret Parlamentari, 34, 41-58.

Gabaldón Estevan, Daniel. (2020). Tiempo de desescalada y nueva normalidad. Una oportunidad para replantear los tiempos escolares situando al alumnado en el centro. Sociedad e Infancias, 4, 279-282.

Gabaldón-Estevan, Daniel, i Vela-Cerdá, Silvia. (2020). The limitations of distance education in Spain during the 2020 Covid-19 pandemic. Dins Külli Kori i Mart Laanpere (ed.), Proceedings of the International Conference on Informatics in School: Situation, Evaluation and Perspectives (p. 160-170). CEUR Workshop Proceedings [Conferència celebrada a Tallinn, Estònia, 16-18 de novembre]

Garcia, Vicent, Hernàndez, Carles, i Hernàndez, Francesc J. (2020). La escuela o el vacío completo. Revista de Sociología de la Educación-RASE, 13(2), 183-192.

García Calavia, Miguel Ángel. (2020). La COVID-19 evidencia problemas de la realidad social del trabajo. Revista Española de Sociología, 29(3), 727-736.

García Mengual, Fernando. (2021). Les noves tecnologies en l’activitat no presencial dels membres del parlament: l’experiència de les Corts Valencianes durant la pandèmia de la COVID-19. Corts. Anuari de Dret Parlamentari, 34, 97-116.

Hernàndez, Francesc. J., Obiol, Sandra, i Villar, Alícia. (2020). Innovació educativa del professorat valencià durant la Covid-19. València: Institut de Creativitat i Innovacions Educatives.

Jabazz Churba, Marcela. (2020, 1 de juny). ¿Por qué el teletrabajo no es sinónimo de conciliación laboral? Levante-EMV.

Martínez Corral, Juan Antonio. (2020). Les Corts Valencianes y el coronavirus COVID-19. Cuadernos Manuel Giménez Abad, 8, 165-188.

Mora Castro, Albert. (2020). Inmigración, desigualdad y Covid-19: una aproximación desde la realidad en España. Dins Rosana Baeninger, Luís Renato Vedovato, i Shailen Nandy (coord.), Migrações internacionais e a pandemia de Covid-19 (p. 138-149). Universidade Estadual de Campinas.

Salvador Rubert, María José. (2021). Preservar l’activitat parlamentària en temps de COVID-19. Corts. Anuari de Dret Parlamentari, 34, 19-39.

Villar-Aguilés, Alícia. (2020). Les dones i la COVID-19. Mètode, 107(4), 6-13.




DOI: http://dx.doi.org/10.2436/rld.i77.2022.3765



 

Reconeixement - NoComercial - SenseObraDerivada (by-nc-nd): No es permet un ús comercial de l'obra original ni la generació d'obres derivades.