Trameses

Trameses en línia

Ja teniu un nom d’usuari i una contrasenya per a la Revista Catalana de Dret Públic?
Aneu a l’inici de la sessió

Necessiteu un nom d’usuari i una contrasenya?
Aneu al registre

Necessiteu registrar-vos i iniciar la sessió per a poder trametre elements en línia i consultar l’estat de les trameses en curs.

 

Indicacions per als autors

1. Abans de començar: codi ètic de les publicacions científiques

L’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC) aplica un codi ètic a les seves revistes científiques, la Revista Catalana de Dret Públic i la Revista de Llengua i Dret, basat en el Codi de conducta i bones pràctiques per a editors de revistes científiques del Comitè d’Ètica de Publicacions (COPE). Podeu consultar-lo en aquest enllaç: Codi ètic de le revistes de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.[1]

Els autors que publiquen a la Revista Catalana de Dret Públic es comprometen a seguir aquest codi ètic.

Els autors han de garantir que els treballs lliurats són originals i inèdits. Si els treballs són estudis de recerca, han d’assegurar que la recerca és nova i original i que les dades i els resultats que s’hi exposen no han estat copiats, inventats, distorsionats o manipulats. En tots els casos, han d’esmentar adequadament la procedència de les idees o de les frases literals preses d’altres treballs ja publicats, d’acord amb les normes de citació de la Revista.

A més, tots els autors es fan responsables de garantir i protegir la confidencialitat de les dades personals obtingudes durant el procés de recerca. Així mateix, si la seva recerca ha estat objecte de finançament han de declarar-ne la font.

1.1 Plagi i autoplagi

Quan envien un article els autors adquireixen el compromís de garantir l’originalitat del seu treball i la inexistència de plagis en el text, inclòs l’autoplagi o publicació duplicada.

S’entén per plagi la presentació d’un treball d’altri com a propi; la inclusió de frases, conceptes o idees d’altri sense citar-ne la procedència o citant-la de manera incorrecta; l’ús de cites literals o parafrasejades sense indicar-ne la font; i la utilització abusiva de frases i idees d’altres autors, encara que se’n citi l’origen.

L’autoplagi és la reutilització redundant del treball propi, habitualment sense citar-lo de manera adequada. Els autors es comprometen a no presentar a la Revista textos ja publicats o que formen part d’un projecte editorial en una altra revista o publicació. També es comprometen a no enviar a una altra revista o editorial un original presentat en aquesta fins que no rebin la notificació del rebuig o el retirin voluntàriament.

És admissible la publicació d’un treball que ampliï un altre treball difós com a nota breu, comunicació o resum en les actes d’un congrés, sempre que s’hi citi adequadament el text en què es basa i que les modificacions impliquin canvis substancials en el que ja s’ha publicat. També són acceptables les publicacions secundàries si s’adrecen a lectors completament diferents, per exemple en el cas que hi hagi una versió adreçada a especialistes i una altra al públic en general, o bé versions adreçades a especialistes d’àmbits distants. Caldrà especificar-ho en el text i citar de manera apropiada la publicació original.

En tot cas, els autors han d’informar per escrit l’Escola d’Administració Pública, com a entitat editora, de l’existència de tota publicació o projecte de publicació que tracti el mateix tema o que hi tingui un grau de similitud superior al 30% quant al fons o a la forma.

1.2 Autoria

Totes les persones que han fet una aportació substantiva al treball hi han d’aparèixer com a autores. L’autoria principal i l’ordre dels autors s’han de basar en el pes relatiu de la contribució científica o professional de cadascú, independentment del seu estatus.

En cas d’autoria compartida, la persona que figuri com a interlocutora de la revista ha de garantir el reconeixement de les persones que hagin contribuït significativament a la concepció, la planificació, el disseny, l’obtenció de dades, la interpretació i la discussió dels resultats del treball. Ha d’assegurar que l’autoria no omet cap de les persones responsables del treball, i que no se n’hi afegeix cap que no ho sigui, per evitar la mala pràctica científica de l’autoria fictícia. Alhora, la persona interlocutora garanteix que el text presentat és resultat d’un consens de tots els autors, que n’han revisat i aprovat la versió final i que donen el vistiplau a la publicació.


[1] Les indicacions contingudes en aquest apartat parteixen del Codi de conducta del COPE i recullen criteris específics adoptats per editors vinculats a l’Administració, com el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i l’Institut Nacional d’Administracions Públiques (INAP) d’Espanya i l’Institut Nacional de Servei Públic (INSP) de França, o adoptats per editorials científiques de prestigi com SAGE i Taylor&Francis.

2. Tramesa d'articles i procés editorial

Manual d'ús del web de la Revista (com registrar-se, trametre un article, pujar una nova versió).

Els articles s’han de presentar en línia en aquest web. Us recomanem que seguiu els passos descrits al manual d'ús citat anteriorment.

La Revista Catalana de Dret Públic és multilingüe. Els treballs es poden presentar en català, occità, castellà, anglès i altres llengües europees. Amb l’objectiu de promoure la producció científica en català i d’augmentar-ne la difusió internacional, l’Escola d’Administració Pública de Catalunya traduirà a l’anglès una selecció dels estudis que s’hagin presentat en català. 

En fer la tramesa, heu d’omplir un formulari amb la informació següent:

-  Títol de l’article. El títol ha  de reflectir clarament el contingut del treball i ha de ser breu (extensió màxima de dues línies), clar i específic. Ha de contenir les principals paraules clau i estar redactat en un estil científic i no metafòric.

-  Resum en la llengua original de l’article, d'un màxim de 1.200 caràcters amb espais, aproximadament, el qual és objecte d'avaluació.

-  Paraules clau (entre 4 i 6) que els autors haurien d’extreure de thesaurus o diccionaris d’especialitat. Les paraules clau són les etiquetes que es fan servir per indexar automàticament els articles: cal triar-les acuradament i evitar els termes massa genèrics. Una bona tria permetrà localitzar fàcilment l’article en les cerques a internet i augmentar-ne les lectures i les citacions. Les paraules s’han d’escriure separades amb un punt i coma.

-  Resum biogràfic (màxim uns 600 caràcters amb espais). S’hi poden fer constar les principals obres publicades, les línies i projectes de recerca, els premis, les estades a l’estranger, etc. En aquest apartat, hi heu de posar el càrrec i l’adreça institucional (postal i electrònica) tal com voleu que aparegui a l’article, així com qualsevol altra informació que vulgueu fer-hi constar (pàgina web, blog personal, etc.). Recomanem que ens faciliteu el número d'ORCID en cas que el tingueu.

-  Fitxer amb l’article. Heu de consultar les indicacions, quant al format i contingut, que hi ha a l’apartat següent.

La Revista no cobra despeses de processament o enviament d'articles.

La Revista acusa recepció de tots els originals rebuts. El comitè editorial fa una primera valoració de l’adequació del treball a l’àmbit temàtic i d’interès de la Revista i de les condicions formals de publicació. En aquesta fase també fa les comprovacions necessàries per controlar l’absència de plagi o autoplagi en l’original tramès, verifica que s’ajusta als criteris especificats i que es respecta el codi ètic establert. Igualment, pot comprovar l’adscripció acadèmica o institucional dels autors.

Si aquesta primera valoració és positiva, el comitè editorial sotmet l’article a un procés d’avaluació de doble cec dut a terme per persones expertes i externes a l’entitat editora, i decideix, en el termini màxim de sis mesos, sobre la publicació de l’article, que pot condicionar a la introducció de canvis.  

La planificació temporal de la publicació dels articles dependrà de la configuració i de l’estat del sumari dels propers números de la Revista. En qualsevol cas, s’evitarà sobrepassar l’any d’espera entre l’acceptació de l’article i la seva publicació. S’avisarà els autors d’aquesta eventual circumstància perquè la tinguin en compte als efectes oportuns. 

Els autors rebran la versió maquetada del seu article abans de ser publicat, perquè en facin la revisió en el termini que s’indiqui. Aquesta revisió es limita a la correcció d’errors i en cap cas pot introduir canvis substancials en l’article.

Format de l'article

Els originals s’han de lliurar en format de fitxer electrònic editable (com ara, .doc, .docx, .rtf, .odt).

L’extensió màxima recomanable per als articles és de 10.000 paraules incloent-hi les notes a peu de pàgina i les referències. Els articles que superin aquesta extensió poden ser rebutjats abans de l'inici del procés d'avaluació.

Trobareu indicacions detallades sobre el format de pàgina, estils, numeració, citacions, referències bibliogràfiques etc. a: Indicacions sobre el format dels articles.

 

Criteris per a la preparació de trameses

Com a part del procés de la tramesa, els autors/es han de verificar que compleixen totes les condicions següents. En cas que no segueixin aquestes indicacions, les trameses es podran retornar als autors/es.

  1. L'article no ha estat publicat, ni tampoc no s’ha enviat anteriorment a una altra revista o editorial.
  2. La tramesa inclou l’article, el resum i les paraules clau en llengua original, les dades d’autoria i la nota biogràfica.

  3. Per a les trameses a seccions revisades per persones expertes, s’han seguit les instruccions de l'apartat Garantia d'avaluació de doble cec, que trobareu a la secció Procés d'avaluació de persones expertes.
  4. Els autors han llegit i accepten les condicions del codi ètic de la Revista.
  5. Els autors es comprometen a complir els requisits estilístics, bibliogràfics i de format establerts per la Revista i a incorporar al text els criteris del document Indicacions sobre el format dels articles 2022.

 

Avís de drets d’autoria

Els autors cedeixen els drets sense caràcter exclusiu, per a tot el termini de protecció de l’obra i per a tot el món, dels formats i modalitats d’explotació actualment coneguts (digital, bases de dades...).

Tots els articles de la Revista Catalana de Dret Públic s’editen sota llicència Creative Commons de Reconeixement – No Comercial – Sense Obra Derivada des del 2009. Publicar en aquesta revista comporta acceptar aquesta modalitat d’edició.

 

Declaració de privacitat

Informació sobre protecció de dades

L’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC) garanteix el dret a la protecció de les dades personals que s’introdueixen en aquest lloc, en el termes establerts per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties digitals i pel Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, implementant les mesures de seguretat necessàries i adequades al tipus de dades personals.

En aquest sentit, les dades formen part del tractament Publicacions.

Especificitats del tractament:

  • Identificació del tractament: Publicacions.
  • Responsable del tractament: Direcció de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.
  • Legitimació: missió realitzada en exercici de poders públics segons les funcions pròpies de l’Escola, d’acord amb l’article 3 de la Llei 4/1987, de 24 de març, reguladora de l’EAPC; execució d’un contracte en què la persona interessada és part.
  • Finalitat: gestió del cicle de vida editorial de les publicacions de l’EAPC.
  • Destinatarisno es preveuen comunicacions de dades, a banda de les divulgades amb motiu de la publicació.
  • Drets de les persones interessades: accedir a les dades, sol·licitar-ne la rectificació o supressió, oposar-se al tractament i sol·licitar-ne la limitació o la portabilitat, mitjançant el següent formulari.
  • Informació addicional: més informació en relació a la política de protecció de dades de l’Escola a la pàgina web de l’EAPC.